girlsfromstarstable

Alla inlägg under juli 2014

Hejsan!


Snart drar jag, min familj & några vänner till gamla staden! Det är riktigt fint där :3 Vi ska äta middag & gå omkring lite grand. Riktigt trevligt kommer det bli!

Har också bestämt mig för att bli LT StarRider när det blir typ 4000 sc-helg. Då kan jag köpa allt jag behöver, en outift till mig och mina hästar och även en till urgullig häst, Wolftear! Han är en svart Oldenburgare med vita strumpor och it bläs. Han har knoppad man & seriöst, han är min drömhäst. Längtar tills även han kommer!♥


Hade tänkt att köpa Wolftear först & få upp honom i en lite högre level. Sedan kommer AshBelle och sist men inte minst LionKing. Längtar verkligen, känner att Wolftear kommer bli en bra dressyr / hopphäst.

Hade ingenting "kul" att skriva om så detta vart ett random inlägg igen. Hoppas ni gillade det ändå! ♥


XOXO, Andrea♥

Hej alla läsare! :D


Andrea här. Igår så googlae jag runt lite och kollade på Starstable database. Jag kollade lite utrustning och en outfit som jag tänkt köpa i framtiden. Innan sommarlovet märkte jag hur jobbigt det är att fara runt i typ alla affärer för att hitta en outfit, det tar tid & om du nu planerar att köpa en outfit i framtiden kan du lätt glömma bort vart det fanns, och vad det var för någon som skulle vara i outfiten. Då fick jag en ide, man borde ju ha önskelistor! Något som behövs tycker jag. Då behöver man inte kolla in affärerna två gånger för en planerad outfit och det är en mindre chans att man glömmer bort vad man skulle köpa eftersom att sakerna du önskat är i önskelistan.


Man trycker bara på "önska" knappen och kläderna / utrustningen hamnar i din önskelista. Så varje gång du har råd med något du vill köpa behöver du inte gå runt i affärerna flera gånger utan du köper det från din önskelista vart du än befinner dig.


Själv tycker jag att denna idé skulle verkligen kunna funka! c: Eller vad tror ni?♥


Kommentera gärna om ni är för detta eller inte! Kommentera samt gärna din idé♥


XOXO, Andrea♥


                                          Hej alla med datorn framför näsan!   

 

 

Jag kom just hem från min semester och loggade in på Star Stable och märkte att mitt Star Rider hade tagit slut i början av Juli månad. Jag gick runt och märkte att grafiken blivit mycket bättre och att hästarna har som mer "flyt" i sina rörelser vilket gjorde att jag ville testa hästens rörelser genom att rida runt. När jag sedan skulle fara över till Silverglade Byn via vägen brevid Doyles Kyrka fick jag ett meddelande på min skärm: "Området är endast öppet för Star Riders. Var god och vänd om." Samma meddelande fick jag vid bron över till Skördebygden och där var även bron igenbommad så att man inte kunde ta sig över. Jag testade vägen till Silverglade byn på väster sida om Silverglades Slott, samma där. Helt plötsligt kände man sig väldigt begränsad eftersom man inte kunde gå längre än en area på kanske 3 x 2 cm på hela kartan runt Moorland Stallet, jag försökte ta mig till Västkobbens Fiskeby via färja men de gick inte man fick inte åka färja även om man gjort uppdraget till Gyllenåsarna!

 

Bara för att man varit Star Rider tidigare och gjort uppdrag till t.ex Gyllenåsarna och inte kunna ta sig dit även om man har uppdrag där tycker jag är fel. Det ända man kan göra runt Moorland Stallet är köra tävlingar med Tan och Loretta och göra stallsysslor i stallet och evt. om man vill rida runt på en väldigt liten area. För att ha något och göra så har jag kört tävlingarna med Tan och Loretta och när jag varit klar så har jag fått pengarna men inte några XP till hästen... (Både min ryttare och häst är i lv. 15 iaf det har något med det att göra). Mätaren på hästens XP rör sig iaf inte även om jag samlat ihop runt 750 "häst-XP". Måste man verkligen vara Star Rider för att ta sig över till t.ex i mitt fall till Gyllenåsarna även om man gjort uppdraget dit och köra tävlingar med Tan och Loretta och få XP? :(

Ses,   !

// En undrande Cassandra

Hej! Nu skriver jag ett inlägg. Igen. Jo, det är jag, Andrea. Tänkte köra 10 fakta om mig, 5 bra & 5 mindre bra :3


5 bra:

1. Jag är nästan alltid positiv.

2. När jag har vänner över blir jag rätt så flummig vilket gör mig skrattglad och jag får andra att skratta (?)

3. Cassandra ser mig som en psykolog, vilket jag tycker är bra eftersom jag ger bra tips XD

4. Jag sätter mina vänner före  mig.

5. Är rätt omtänksam av mig, även om jag ibland överdriver när jag  hjälper mina vänner XD


5 mindre bra:

1. Jag är rätt känslig av mig, kan lätt bli ledsen över saker & ting. Men tro mig, Im working on it!

2. Ibland glömmer jag bort att tänka på mig själv

3. Ibland kan jag vara för ärlig, eller lite "irriterad" så jag typ säger vad jag tycker och det låter konstigt?

4. IBLAND ( ja, ibland Cassandra XD) Kan jag bli väldigt lat och inte pallar att göra nånting. Cassandra tycker att jag alltid är lat.

5. Jag får lätt "panik" / blir väldigt upprörd om jag får ett betyg på ett prov under C.. ._. Don't judge.


För övrigt är jag en positiv, rolig, ärlig, lat, känslig brud på 14 somrar som gillar att spela SSO och älskar mina närmaste vänner


XOXO, Andrea :'3

 

Hej, Andrea här igen!


Tänkte prata om en idé jag typ kom på. Om någon tror att jag kopierat den så är det inte så, själv har jag tänkt på den riktigt länge, så att ni vet ;)


Tänk om vi kunde ha tävlingar, designtävlingar. Tävlingen ska gå ut på att man ska designa en hel outfit, såklart så måste det finnas ett tema. För att förenkla det kan jag skriva det lättare:


1. Man går till en "designer" som står lite överallt runt Jorvik. Man trycker på "Designa!"

2. Temat för veckan kan t.ex vara "Sommar" eller "Kärlek" osv, och temat står vid urvalet av designen.

3. På design - "spelet" så får du se olika typer av byxor, handskar, tröjor, kjolar, hjälmar osv. Du väljer en blank outift, alltså en vit, där du inte målat på något.

4. Du kan välja mellan olika accesoarer, färger, mönster osv. Såklart så borde ju t.ex mönster & accesoarer kosta t.ex 100 JS eller mindre ;) Annars blir det ju inte en utmaning.

5. När du gjort klart så trycker du på "Skicka bidraget" och så är det klart!

6. Under denna veckan kan alla spelare rösta på sin favorit outfit! Såklart kan man inte rösta på sin egna.


När veckan är över så kommer 1a plats vinnaren få 5000 JS + hela sin egna outfit & medalj för veckans designer nr. 1! 2a plats 2500 JS + önskad del av sin outfit & medalj för veckans designer nr. 2! tredje plats 1000 JS + medalj för  veckans designer nr 3!


Själv tycker jaf att detta är en bra idé då kan man tjäna lite JS samtidigt som man har kul, för seriöst, hur kul är det att hjälpa till och mocka en massa stall och köra en massa jobbiga uppdrag?


Hoppas ni gillade denna idén!


XOXO, Andrea

Hej, jag hade tänkt prata lite om Prince bakgrund.


Prince är från början min häst han föddes på min gård men blev senare såld till en barnfamilj. Föräldrarna i familjen trodde att barnen kunde rida in Prince själv men det slutar aldrig bra. Han blev sur och envis. Det slutade med att familjen sålde honom vidare utan att jag visste nåt. Då hamnade han hos en hästtränare i Fort Pinta som lät sin flicka rida honom. Hon var väldigt arg och bestämd och var van vid hästar som gjorde som hon ville och INTE hade sin egen vilja, så att när Prince inte gjorde som hon ville använde hon spö och slog honom. Hennes far som inte brydde sig om var, hur eller när hennes dotter red märkte inte att Prince blev fel behandlad och fick för lite mat. Då en dag fick jag ett samtal det var min mamma som svarade och hon sa att det var till mig. Det var en kvinna som bodde i fort pinta, hon berättade att hon hade hittat prince uppbunden i en spilta med en för liten grimma och hästdynga upp till knäna. Hon hade frågat lite folk och det visade sig att familjen hade flyttat och lämnat Prince. Bara en dag senare var jag framme i fort pinta. När jag kom in i stallet så var det som att gå in i en soptipp det låg skräp och dynga överallt och mitt i stallet in en liten trång spilta stod han, min lilla Prince. Självklart blev jag rädd när jag såg honom men det var ändå något inom mig som sa åt mig att han skulle bli bra. Jag fick på något undeligt sätt med mig honom till silvergladebyn där vetrinären hjälpte honom. Han hade ett stort sår på sidan och skavsår efter grimman. Han fick bo hos mig och när han hade blivit bättre försökte vi sälja honom men ingen ville ha honom och han blev bara surare och räddare. Efter den 6 köparen hade sagt nej så bestämde jag att jag skulle behålla honom själv. Mamma sa bestämt bnej och sa att jag skulle växa ifrån honom så fort men jag var bestämd, Wildprince Skulle få en chans till! Så jag började leda honom efter vetrinärens råd och efter 2 månader började jag rida honom.

Nu har det gått ett år och han är min lilla favorit. Han går lektioner en dag i veckan och vi tränar för att han ska bygga upp sina ryggmuskler mer men nu för några veckor sen blev Prince halt och jag har precis börjat rida honom igen. 

Och för alla som inte vet eller har sätt oss så kan jag säga att om ni möter en brun och vit skäckig ponny som studsar fram som en ping-pong boll så e det vi. 

Hoppas att det var något att läsa, SES!

   

 

XOXO, Esther

Hej, Andrea här!


Tänkte berätta lite om onsdagsuppdateringarna vi fick igår! Samt plus & minus på det ;)


Nya dagliga uppdrag:

Familjen Sunfield behöver din hjälp på deras gård! Rid dit och kolla in vad de behöver hjälp med. Sist vi hade kontakt med Familjen Sunfield var genom Goldspurs familjen när Tristan försökte skydda sin syster Isolde genom att stjäla höns från Sunfields. När ditt rykte ökar med F, Sunfield får du veta hur det gick för Tristan!


Ny frisyr:

Det finns en ny frisyr i Jarlaheim, Salon Belle.Vår favorit är Ombrén! Vilken är din?


Hästmarknad;

Eddie och Ferdinand har rest vidare med sin hästmarknad. Nu finns de nya tinkerhästarna tillgängliga i Firgrove!


Plus&Minus


+ : Äntligen får  vi uppdrag av Familjen Sunfield igen! Det var länge sedan, kommer bli kul att få tjäna lite JS och XP nu när dom är på gång igen! Det är också kul att man får veta hur det gick med lilla Tristan också!


Ett plus är också att de nya tinkerhästarna flyttats till Firegroves stall! Nu behöver man inte känna att man verkligen måste komma in i GÅD bara för det XD Sen är det också den nya frisyren. Tror att den är riktigt snygg!


- : När det gäller de nya uppdragen. Själv tycker jag att det skulle vara andra uppdrag istället för att hjälpa de på gården. Vi har ju såå många "hjälp" uppdrag så det blir lite jobbigt. Men man får ju tjäna JS iaf! ;)


Det var allt för denna gång ;)


XOXO, Andrea<3

 Hej, Andrea här!


Jag har en liten fundering. Eftersom jag var tvungen att avsluta prenumerationen på Starstable (Starrider) så är jag lite orolig över att allt man gjort medan man varit SR inte är sparat. Utan att man måste göra dom "stora" uppdragen som t.ex att öpnna GÅD igen och bygga den riktigt dryga bron över till Skördebyggden.


Samtidigt är jag orolig över att den leveln man är i typ "försvinner". Alltså att man kommer i en lägre level. Haha, jag vet, det är konstiga funderingar men ändå, eftersom jag inte spelat SSO längre än ett år så är det en massa funderingar. Om ni få som läser våran blogg (♥tack) kan svara på denna fråga skulle jag vara evigt tacksam!♥


 XOXO, Andrea♥


   

Haha, redigerade en bild ♥ vart väl sådär :3

♥ Presentation♥


Vi är 3 tjejer som spelar Starstable dagligen. Vi skriver inte våra riktiga namn men vi kallar oss Andrea, Esther & Cassandra. Vi bloggar om Starstable och lite redigeringar.
// Esther, Andrea & Cassandra.
P.S Klicka på bilderna så blir dom större.

♥Kategorier♥

♥ Senaste inläggen ♥

♥ Omröstning ♥

Om ni skulle köpa en häst, och ni bara fick välja en av dessa, vilken skulle det vara? ♥
 Ponny - skäck
 Dansk Varmblod
 Andalusie - Fuxfärg
 Selle Francais - skäck
 Arabisk Fullblod - Svart

♥ Fråga oss ♥

1 besvarad fråga

♥ Arkiv ♥

♥ Gästbok ♥

♥ Kalender ♥

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Snowkiss aka Santex

Santex

   

Foxeye aka Fay

Fay

 

IceBoy

IceBoy

 

Superstar aka Sibella

 

LionKing aka Simba

 

Miniprincess aka Melodi

 

AshBell aka Abella

 

Wolftear aka Duster

 

GreyAngel aka Angel

Angel

 

Ashheart aka Iddy

Iddy

 

PopStar aka Poppe

Poppe

  

Wildprince aka Prince

Prince

    

Skylove aka Skrållan

    

Starfighter aka Kenny

 

Frostchild aka Lillagubben

 

 

 

(Bättre bild kommer)

Blueblood

 


Skapa flashcards