girlsfromstarstable

Alla inlägg under juli 2014

Hej!

are

Idag har en ny uppdatering anlänt till Jorvik! Tänkte dela med mig av den och köra plus och minus c:


Hästmarknad:

Eddie och Ferdinands hästmarknad har öppnat och de är nu tillbaka vid Jorviks arena! Där har tre nya hästar kommit, en brun Tinker, en ny Tobiano och en mörkbrun frisisk sporthäst.

Nya kläder:

Nya westernkläder har kommit till hästmarknaden! Snyggt cowboyset! ;)


Plus och minus:

 + Bra med lite nya hästar faktiskt! Det var bra med en ny frisiks sporthäst ;) Samt att ponnysarna har kommit tillbaka är också ett plus! Nya kläder har också kommit! Om det är riktigt snyggt kanske man investerar det också ;)


- Det dåliga är att det inte är nya hästar. Man hade hoppats på att det var t.ex en fjording eller en ny sort! Dock är det ju inget fel med andra heller. Tycker dock att tinkern liknar rätt så mycket den palomino färgade som vi fick se första gången.  Sporthästen se svart ut på bilden tycker jag xD men jag får se hur den ser ut när jag kan spela igen. Tobianon är väl sisådär. Den bruna färgen känns lite blek och manen kunde varit i en annan färg kanske?


Hoppas ni gillade inlägget!


XOXO, Andrea♥

Hellu! 

Jag ska berätta om Thunder.


Namn: ThunderHunter

Ålder: 3år

Kön: Valack

Ras: Danskt Varmblod

Färg: Brun


Övrigt: Thunder är mitt nyaste tillskott. Han är en glad häst med mycket spring i benen. Jag har precis börjat rida in honom så han kan inte så mycket.


 

XOXO, Esther

Hej alla läsare!


Eftersom jag inte kan spela SSO och mina vänner inte har tid så blir det lite glest med roliga inlägg. Dock tänkte jag dela med mig av lite tips och tricks om hur du lätt gör en fin outfit!


1. Börja med att kolla din garderob! Kan du änvända något därifrån så du slipper köpa saker i onödan?
2. Bestäm dig för ett tema. Ett tema kan t.ex vara en färg, en årstid osv.
3. Själv kollar jag alltid på Starstables Databas (länk till den HÄR) då kan jag kolla in saker utan att behöva springa runt i hela Jorvik gång på gång. Utan då vet jag vart sakerna finns och då blir det lättare!
4. Tänk också på att du kanske kommer behöva eliminera några saker. Kom i förväg på vad du skulle kunna leva utan om du inte har råd. Då blir det ingen överraskning ;)
5. När du väljer ett tema, tex rosa, kom ihåg att vissa av färgerna matchar! T.ex svart, rosa & vitt. Ledande färgen som jag skulle välja skulle vara rosa. Då kan du använda dig av olika nyanser av rosa; Ljusrosa, mörkrosa etc.
6. Glöm aldrig bort att addera det lilla Du (heart)  Då blir outfiten mer speciell för dig och du kommer helt klart stå ut i mängden!

Hoppas ni gillade inlägget och tyckte det var hjälpsamt!

Dela gärna med er av era tips i kommentarerna!♥


xoxo, Andrea♥



  

Hej alla läsare!♥


Som ni vet brukar jag köra fakta om mina hästars bakgrunder, vad som har hänt innan dem kommit till mig. Idag tog jag mig tid att få reda på Dusters lilla äventyr. Hoppas ni gillar inlägget! Enjoy...

 (För att se Snowkiss bakgrund klicka HÄR, för att se Foxeye´s bakgrund klicka HÄR)


Duster föddes en varm sommardag den 1 Juli 2005. Han ställde sig på sina taniga ben direkt och kollade runt. När ägarna kom märkte dem direkt hans varma, kärleksfulla ögon. Han smeknamn för den tiden var Lover.

När han blev 3 år började han inridningen. Ägarna tränade dressyr och hoppning med honom eftersom hans föräldrar blev väldigt framgångsrika inom just dessa grenar. Precis som Dusters föräldrar blev han väldigt framgångsrik, precis som planerat. Redan som 6 åring var han med i många tävlingar både inom Sverige men också runtom hela världen. Bra placeringar fick han oftast.


Under det första året som "dressyrproffs" gick allt smidigt. Hans ryttare var den trevligaste flickan på jorden, så tyckte i alla fall Duster. När Dusters ryttare en dag föll av en annan häst fick hon svåra hjärnskador. Dessa ledde till att hon blev förlamad vilket gjorde att hon inte kunde fortsätta med sin ridning. Duster kände sig lämnad och nu blev han tvungen att möta världen på egen hand.


Denna period gjorde honom väldigt blyg, tillbakadragen & rädd för omgivningen. Han vägrade medverka i andra tävlingar med andra ryttare och oftast tränade han knappast nånting.

Det var inte bara så att han blev blyg, tillbakadragen & rädd, han vart även väldigt envis och vägrade lyssna på sin nya ryttare, även om han verkade tillbakadragen. Själv skulle jag nog säga att det var rädslan för att förlora någon lika viktig som gjorde han så envis.


Han såldes flera gånger för en liten summa pga hans attityd. Många människor försökte få honom att må bra, men misslyckades. När jag såg hans annons kände jag att jag måste hjälpa denna unga hästen. Trots allt så var han en ängel, och är det fortfarande, det är bara det att människor inte märker det.

Det han behöver mest är en lugn, kärleksfull ryttare som även är bestämd för att få honom på rätt spår igen. Jag tror på honom och han kommer bli bättre!♥

XOXO, Andrea♥


 Hej!

 Nu har WolfTear kommit hem till mitt stall tack vare min kära vän Cassandra♥ Hon loggade in på min användare, tog hand om mina hästar och köpte min kära Wolfy. Hon levlade honom lite grand men dock på en avbegränsad are eftersom jag inte är SR anymore. Tack käraste vän Cassandra♥ :*


Faktan om WolfTear kommer senare runt augusti, eftersom det är inte jag som rider honom just nu + att jag inte vet vad han verkligen går för, eftersom jag inte kan ta mig runt om jorvik :C


Tack käraste vän än en gång, är så spänd på att se WolfTear!


Bilden är tagen av Cassandra, därför vart den lite

derp, eftersom hon var tvungen att fota så att man såg mig och inte henne.





XOXO, Andrea♥


omaigash xD

Hej, jag hade tänkt berätta om min häst GreyAngel.


Fakta

Namn: Greyangel

Ålder: 10år

Ras: Jorvikiskt Varmblod

Kön: Sto


Övirgt: Angel är en lugn brud som älskar att få sträcka ut i galopp gemon äppellunden. Hon har ridits av Judy innan jag fick henne. Hon är tränad dressyr och hoppning men har inte tyckt det var så kul. Nu rider jag henne mest när jag  gör uppdrag eller rider terräng. Angel är min starthäst. 

 

  

  

XOXO, Esther :)


Hej!


Som ni vet så kommer det ju komma en till filur hem till Familjen Bravestone. Han kommer vara det första köpet jag gör efter att jag blir SR igen (EDIT: KÖPTE HONOM INNAN JAG VART SR). Idag tog jag tag i lite arbete och kikade in just WolfTear som han kommer heta. Han är en svart hingst, på 9 år. En rätt stor gosse med fina strumpor och fin bläs.


Tydligen är han en dressyrhäst men också hoppnings häst. Dock skulle jag vilja rikta in honom på terräng så att man kan köra championat med honom.


Fick höra av en man att han är lugn, lättskrämd och försiktig. Den lättskrämde gubben tänker jag träna bort med tiden.


På annonsen stod det även att han behöver en bestämd & lugn ryttare, eftersom han inte gillar att stå i rampljuset själv och styra och ställa.  Detta är bara något jag fick reda på av hans tidigare ryttare. Dock så tror jag att han kommer förändras när han får träffa mig & mina andra hästar.


(Lite preliminär fakta)


Kön: Hingst

Ålder: 9 år

Födelsedatum: 1 Juli 2005

Mankhöjd: 168 cm

Färg: Svart, med svart man & svans samt vita strumpor och vit bläs

Inriktning (nu): Dressyr & hoppning

Namn: WolfTtear
Smeknamn: Duster


Detta är bara preliminär fakta, när jag rider in honom lite hos mig så kommer det mer.


XOXO, Andrea

Hhej!


Omg denna uppdatering verkar så bra! :DD


Vet inte vad jag ska börja med... Det bästa :3


Nya uppdrag:

Tobbe Larsson har kommit till SSO, han finns på Steves Gård med sina fina Friesrar. Du kommer kunna få ett tips varje dag i veckan. Om du visar för honom vad du går för kommer du antagligen få en fin gåva från honom. För att göra dessa uppdrag måste du göra uppdraget "Högglassig fågelmat" av Steve.  Tobbe kommer också fungera som hästtränare som levlar upp din häst!


Nya kläder och utrustning:

Ett fruktigt sommarset har kommit till butiken i Wolf hell Inn!


Hästmarknad:

Eddie och Ferdinands hästmarknad har hamnat utanför jorvikstallet! Just nu förbered dom för nästa veckas tre nya ståtliga hästar!


Midsommar:

Festivalerna är över.


Övernattning:

Just nu har prisets sänkts för att övernatta. Från 119 till 75 sc! :D


Brorttappat paket:

Ett borttappat paket finns att hittas mellan Moorlandsstallet & värdshuset Wolf Hell Inn. Om du hittar paketet och listar ut vem det är till så kommer du bli belönad!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Plus och minus:


+ Tobbe Larsson har äntligen kommit till SSO! Det är riktigt bra att han ger tips varje dag i veckan samt att han är en hästtränare. Och man blir ju extra glad när man kanske får en present lite senare ;)


Ett till plus är att det kommer komma tre nya hästar! Ohh vad kul!! Hoppas det är n ny ras, som t.ex fjording. Skulle ju inte sitta helt fel ;)


Att priserna har sänkts är också ett riktigt stort plus! c: Även flera uppdrag är super. Älskar uppdrag med borttappade paket XD ♥


- : Det verkar inte som om dressyren har kommit än. Jag kan ju inte spela SSO just nu så det vet ju inte jag men om ni vet, kommentera gärna!


Tre nya hästar är ju ett stort plus, men nu gäller det att vänta länga XD skulle bli skoj om det vart en överraskning för idag

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Hoppas ni gillade inlägget!


XOXO, Andrea♥

♥ Presentation♥


Vi är 3 tjejer som spelar Starstable dagligen. Vi skriver inte våra riktiga namn men vi kallar oss Andrea, Esther & Cassandra. Vi bloggar om Starstable och lite redigeringar.
// Esther, Andrea & Cassandra.
P.S Klicka på bilderna så blir dom större.

♥Kategorier♥

♥ Senaste inläggen ♥

♥ Omröstning ♥

Om ni skulle köpa en häst, och ni bara fick välja en av dessa, vilken skulle det vara? ♥
 Ponny - skäck
 Dansk Varmblod
 Andalusie - Fuxfärg
 Selle Francais - skäck
 Arabisk Fullblod - Svart

♥ Fråga oss ♥

1 besvarad fråga

♥ Arkiv ♥

♥ Gästbok ♥

♥ Kalender ♥

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Snowkiss aka Santex

Santex

   

Foxeye aka Fay

Fay

 

IceBoy

IceBoy

 

Superstar aka Sibella

 

LionKing aka Simba

 

Miniprincess aka Melodi

 

AshBell aka Abella

 

Wolftear aka Duster

 

GreyAngel aka Angel

Angel

 

Ashheart aka Iddy

Iddy

 

PopStar aka Poppe

Poppe

  

Wildprince aka Prince

Prince

    

Skylove aka Skrållan

    

Starfighter aka Kenny

 

Frostchild aka Lillagubben

 

 

 

(Bättre bild kommer)

Blueblood

 


Skapa flashcards