girlsfromstarstable

Alla inlägg under juni 2014

Nejmen tjenare!


Som ni vet är ju vi alla tjejer på semester. Alltså, antingen ingen internet eller dålig internet. Esther har ingen internet, alltså inga inlägg från henne, Cassandra är i Grekland, hon har internet men hon har inte tid att blogga så mycket, och jag, interneten är okej här i Kroatien men tidsinställda inlägg kommer det bli!


Jag (Andrea) åker till Bosnien om några dagar, och där har jag knappt något internet. Om inte lite, men då kommer jag kanske inte heller blogga. Därför kommer jag tidsinställa minst 14 inlägg - ett varje dag - efter den 2 Juli!


Så, till er som nu läser våran blogg lite då och då (Tack ♥) så vet ni varför det inte blir många inlägg, förutom dom tidsinställda! c:


 (en liten bildbomb bara, från vårat galleri)

           

XOXO, Andrea ♥


Hej!

Sedan längre tillbaka har vi fått reda på att Tobbe Larsson kommer bli en avatar i SSO! Han kommer bli en mentor, som ger tips och råd om dressyr (rätta mig om jag har fel). Tycker det kommer bli sjukt bra! Den första platsen jag får upp i mit huvud där han kommer stå är den lilla padocken ovanför ridhuset ♥ Den används ju inte så det kommer bli nice om han dyker upp där!


Sedan kommer också en tanke upp i mitt huvud.. Tänk, men bara tänk, om SSO -teamet inför dressyr då?!   Skulle bli så sjukt kul, eftersom dressyr är så vackert. Tänker mig då att man rider en bana (pilar visar som på lopp) och vid pilen finns en liten "cirkel", när man kommer fram till den visas en pil på skärmen, man trycker på en pilen på tangentbordet (där vart man styr hästen) och vips! Där har man t.ex en piruett ♥ Nice va? c: Själv skulle jag älska det, och jag hoppas vekligen på att dem inför det! På PC så såg man ju på StarStable filerna att det stod Tinkers mm. (Själv spelar ju jag på en Mac så jag har bara fått höra detta xD ) då kanske det står "dressyr" någon gång? Alltså, om det står så kanske dom inför dressyr också. Kommer då tillbringa min tid på SSO där!   


Tobbe Larsson är ju awesome! Längtar till jag får chansen att spela SSO igen! ♥


// Andrea

Hej!


Tänkte köra lite tips på hästnamn / smeknamn till din häst! ♥


NAMN

1♥ Du kan alltid tänka på din hästs utseende. Många använder det som hjälp. T.ex Snowkiss, han är vit - Snow - och snäll/ rar - Kiss! Foxeye - guldiga / lite orangea ögon som en räv! :D Kanske Midnightmist - en svart häst (Midnight som midnatt då det är väldigt mörkt :3 ) Ni förstår nog!

 

SMEKNAMN

1♥ Vissa, inte alla, utgår från hästens fullständiga namn. T.ex Midnightmist eller Snowkiss. Snowkiss smeknamn är Snow (haha nej, inte president snow från Hungerspelen.) eller Snowman :3 Om man nu har en häst som nästan har ett namn i sig t.ex SuperNova då kan hästens smeknamn vara Nova! Har också sett (eller så är det min hjärna som tror att det är så) att man hittar smeknamnet i det fullständiga namnet!


2♥ Annars kan man också utgå från hur själva hästen är! Om den är väldigt busig kan hästens smeknamn vara Busen, Trollet etc.

Om hästen är snabb kan den hästens smeknamn vara Springaren (Runner om ni föredrar engelska)

Om hästen är t.ex en mindre häst, en ponny, kan den heta LillaGubben /Gumman, Lillemor, Lillan/ -en, Ungen osv!

 

♥ Nu till några exempel ♥


Svart häst♥

MidnightMist

MidnightBoy / Girl

MidnightRunner

DarkDiamond - DarkDanger

MoonMist - MoonBoy/ Girl

OnyxStone (Onyx - en svart, glansig sten)

StormBlaze

NightMagic


Vit häst♥

MoonMist - MoonBoy/Girl (själv tycker jag det passar för både svart & vit häst!)

WinterBeauty (Belle)

WinterDream / Dreamer

StarMagic

CoolMagic

FrostBeam - FrostAngel


Brun häst♥

AshBelle (om hästen är mörkbrun med en liiten nyans av grått)

FireFlower (passar till t.ex den mörkbruna araben eller den guldiga :3)

HotFlame

HotManiac

HotStar

EveningStar

Foxeye


Grå häst♥

WolfEye

WolfKid

StormBlaze

StormBeauty

SilverTear

SilverStar


Palomino häst♥

GoldStar

GoldRunner

GoldApple

LionKing

LionQueen

EveningStar

EveningBoy/-Girl

FireFlower (passar även palomino hästar ;) )


Såklart så finns det ju t.ex svarta hästar med vita prickar eller vita hästar med bruna prickar. Eftersom ni nu fick lite ideer så kan ni själva sätta ihop namn! T.ex kan en vit häst med bruna prickar heta:

WinterStar :3


Hoppas inlägget hjälpte!

// Andrea♥



  Hej,

Eftersom jag berättade om Foxeye´s bakgrund, tyckte jag att det var dags för Snowkiss också! ♥


Snowkiss är min starthäst, en vit hingst med starka hovar!


När jag anlände till Jorvik, fick jag välja Snowkiss som häst under sommaren. Han vann mitt hjärta direkt! Det jag fick höra av Thomas (i Moorland) var att Snowkiss föddes i Jarlaheim en varm sommardag i augusti 2002, den 3. Hans mamma dog dock strax efter födseln. När han blev 4 år började barn rida honom. Han var på en ridskola och var känd där genom sin lugna attityd och sammarbetsvilliga vilja. Dock märkte även lärarna där att det inte riktigt var roligt för honom så han flyttade till Silverglades hästsportcenter där han började tränas i hoppning och dressyr! När han kommit in på hoppning så skedde en liten olycka, han fastnade med sitt ben vid ett hinder och dunsade ner på marken. Hans ben hamnade under hans kropp och en skada skedde. Dock hann veterinären hjälpa honom i tid så han började träna lite lätt igen efter 3 månaders paus!


När Thomas Moorland hörde att jag skulle komma till Jorvik fick jag honom till låns, mitt hjärta fastnade för honom och jag bestämde mig för att köpa honom och sedan dess har vi alltid  haft kul!


Han är gärna ute i skogen och hoppar över stockar och staket, men även i ridhuset där han kan träna dressyr och hoppa lite till ;)


Speciell häst, det är han minsann! ♥

// Andrea




 

Hellu,


Jag har varit utan dator i 1 och en halv vecka nu och det betyder att jag har inte kunnat vara inne på SSO eller kunnat skriva på bloggen. Så när jag loggade in i går så hade alla mina häster en röd ledsen smily.....    Wow bra jobbat Esther!! 


Sen så ska jag åka till Skåne i sommar och då kommer jag inte kunna skriva, på grund av att jag inte har internet och det pågrund av min pappa. Men aja jag ska på 4 ridläger och det ska bli kul så jag kommer ju kunna fördriva tiden iallafall. :)


LIte annat, när jag satt och bläddrade bland smilysarna som man kan använda i inläggen så såg jag den här och jag vet inte vad man ska säga....   Ehhhhh... japp Nä, jag ska inte äns säga nåt... 


Ja det var väl alt, ska lägga in en bild jag tog igår och sen så när jag kommer tillbaka så kommer jag lägga upp om mina hästars bakgrunder och lite annat. Men vi höres väl! SES

 


// Esther

Hejsan!


Jo, vissa vill (på SSO) att man ska kunna ge varandra SC och saker som man köpt. Själv, tycker inte jag att det är någon bra idé. Varför får ni höra nu:


1. Du har betalat för dina SC och för att bli SR, om du nu ger en viss summa till någon annan person får dem det gratis och du slösade på pengar.


2. Att ge saker är väl inte så jättefarligt, men tänk på hur mycket tjat det skulle bli! Chatterna skulle bli fyllda med : - Kan inte du ge mig SC? Eller kläder? Tro mig, förut spelade jag MSP och seriöst nästan varje dag frågade någon det. Detta skulle ju leda till att chatterna blir irriterande och det inte blir någon bra stämning.


3. Människor skulle börja bli arga på varandra mest därför att man säger "Nej". Om folk nu så gärna vill ha sc får dom väl köpa det själv XD


4. Att byta då? Jo, kanske en bättre idé. Dock skulle det vara bra om man då skulle BYTA kläder. Samt att man fick se vad en person skulle byta en annan sak mot! Annars är det lätt att man blir lurad och bli arg.


5. Hur trevligt är det att vå se bråk i chatten då? Inte så jätte...man tappar lusten över att chatta helt och det kan lätt gå snett!


Detta var lite av MINA tankar om idén, om ni har några andra tankar så kommentera gärna! :)


// Andrea

Heej!


Tänkte dela med mig av vissa tips och tricks man kan få användning av vid t.ex tävlingar / championat!

Hoppas dom hjälper ;)


1. Inför ett lopp (championat) tänk på att klä dig färggrant eller ha något som står ut, detta kan hjälpa dig i tillfällen där många hästar och deras ryttare är i en stor klump, alltså i början av lopp där alla springer i en klunga. Då kan du se dig själv bättre och kanske få större chans att vinna ;)


2. Kör lite slalom i början, det gör att du går från skritt - trav - galopp vilket gör att du byter snabbare mellan gångarterna och du får en bättre start. Starten är ju ändå viktigast!


3. Hitta genvägar! Det är alltid smart att hitta genvägar i lopp. Väldigt många känner till olika genvägar, följ dom då och se vart dom leder dig! Såklart så måste du själv också kolla efter genvägar, man vet ju aldrig vart dom gömmer sig ;)


4. Använd din bästa utrustning för både häst och dig själv! Det bästa är om din hästs utrustning är på 3 i snabbhet. Din avatars utrustning ( kläder ) bord vara från 4 i rida och uppåt.


5. Lyssna på musik. Då vissa studier fakitskt visar att din koncentration ökar om du lyssnar på musik så skadar det väl inte ;)


Så ja! Det var 5 tips om hur du kan få högre rankning på championat och lopp! Hoppas de hjälper!


// Andrea c:

Hej!


Tänkte berätta lite om mitt stos bakgrund, Foxeye! :)


Jo, hon föddes den 23 Februari 2007. Hennes mamma, som sprungit iväg från stallet några nätter innan, födde lilla Foxeye under ett fallet träd medan snön flög omkring. Ägarna hittade till slut henne och Foxeye trygga och nöjda nästa dag. Foxeye togs in på undersökning när dem kom hem, trots allt är hon ett litet föl och det är alltid bäst att kolla om något gått snett. Men nej, hon var stark och fin!


Foxeye började ridas då hon var 3,5 år. Eftersom hennes dåvarande ägare inte hade någon "bra" erfarenhet av att rida och träna hästar red hon Foxeye  inte henne så ofta, så Foxeye blev väldigt olycklig.


Under denna tiden ville hon inte äta något, hon började bli olydig och väldigt agressiv. Därför gav dom bort henne till en man i Fortpinta. Han visste vad han skulle göra och började på en gång arbeta med henne. Han märkte snabbt att det hon brann för var hoppning och terräng! Hon började äta, och blev den glada hästen som alltid var omtänksam. Dock kände mannen att andra hästar behöver hans hjälp, så hon hamnade hos mig.


Foxeye träffade Snowkiss och det klickade mellan dem direkt. Dom är bästa vänner och busar alltid. Själv känner jag att Foxeye kommer alltid vara speciell för mig, precis som Snowkiss. Det klickade mellan oss alla direkt<3  

♥ Presentation♥


Vi är 3 tjejer som spelar Starstable dagligen. Vi skriver inte våra riktiga namn men vi kallar oss Andrea, Esther & Cassandra. Vi bloggar om Starstable och lite redigeringar.
// Esther, Andrea & Cassandra.
P.S Klicka på bilderna så blir dom större.

♥Kategorier♥

♥ Senaste inläggen ♥

♥ Omröstning ♥

Om ni skulle köpa en häst, och ni bara fick välja en av dessa, vilken skulle det vara? ♥
 Ponny - skäck
 Dansk Varmblod
 Andalusie - Fuxfärg
 Selle Francais - skäck
 Arabisk Fullblod - Svart

♥ Fråga oss ♥

1 besvarad fråga

♥ Arkiv ♥

♥ Gästbok ♥

♥ Kalender ♥

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Snowkiss aka Santex

Santex

   

Foxeye aka Fay

Fay

 

IceBoy

IceBoy

 

Superstar aka Sibella

 

LionKing aka Simba

 

Miniprincess aka Melodi

 

AshBell aka Abella

 

Wolftear aka Duster

 

GreyAngel aka Angel

Angel

 

Ashheart aka Iddy

Iddy

 

PopStar aka Poppe

Poppe

  

Wildprince aka Prince

Prince

    

Skylove aka Skrållan

    

Starfighter aka Kenny

 

Frostchild aka Lillagubben

 

 

 

(Bättre bild kommer)

Blueblood

 


Skapa flashcards